М А Л Я Т К О

«В гості до іграшки»

Програмовий зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з народними дерев’яними іграшками, вчити дітей слухати розповідь вихователя, донести до свідомості дітей різницю між народною іграшкою і сучасною, виділяючи основні ознаки притаманні іграшці. Ввести до словника слова: свищик, сопілка, візерунок. Удосконалювати зорові, слухові, дотикові відчуття. Розвивати уявлення, мислення, мовлення, креативність. Виховувати інтерес до народної іграшки, бажання передавати бачене в малюнку, естетичний смак.

Підготовча робота

     1. Індивідуальні бесіди, розповіді про рідний край, майстрів, народні іграшки.

     2. Огляд міні-музею  в групі з метою ознайомлення з народною іграшкою.

     3.Перегляд папок-пересувок з ілюстраціями, фотографіями з народними іграшками.

     4. Вивчення віршів, дидактичних ігор про народну іграшку.

     5. Ігри з народними інструментами, сопілкою, свищиком.

Матеріал: сучасні іграшки, народні іграшки ( сопілка, свищик, писанка, дерев’яний котик, барабанчики, коники), вирізані іграшки з паперу, фарби, пензлі, вода.

                                       Хід заняття.

Вихователь:

- Діти, сьогодні ми з вами поїдемо в гості до бабусі. Сідаємо у віз і наші коники повезуть нас.(Двоє дітей одягають маски коників, решта тримаються один за одного і їдуть). Бабуся зустрічає дітей і показує, які іграшки вона їм принесла.

- Дітки, ось ми вже і приїхали до бабусі. Давайте з нею привітаємось. Подивіться, які гарні, яскраві, різнокольорові іграшки привезла бабуся для нас. Ось вони, давайте їх розглянемо (вихователь викладає на стелаж спочатку сучасні іграшки):

- А де беруться іграшки?

- Так, їх виготовляють на фабриці, купують у магазинах.

- З чого зроблені іграшки? ( з пластмаси, гуми, тканини)

- Скільки цих іграшок за день роблять на фабриці? ( багато)

- А скажіть, будь ласка, чи знаєте ви якими іграшками гралися ваші дідусі й бабусі?

- Я зараз вам розповім: «Колись, дуже давно, коли ще не було фабрик, магазинів, де виготовляють дитячі іграшки, їх робили самі батьки. Ті іграшки були зовсім не схожі на сучасні. Ось вони, подивіться уважно на них (діти разом з вихователями розглядають народні іграшки ).

- З чого зроблені ці іграшки?

- Правильно, ці іграшки виготовлені з  дерева.

- Це деревяні коники, баранці, півники. Майстри розмальовують іграшки фарбами.

- А що малюють на них?

- Так, крапки, хвилясті лінії, мазки, квіти.

- От подивіться на цього баранчика. Кружечки по його боках здаються нам густою кучерявою вовною. Розкішні рослинні узори вкривають фігурки тварин і птахів.

- А які кольори використовують  майстри?

- Так, зелений, жовтий, коричневий червоний, чорний.

- Народні умільці виготовили для дітей ось такі деревяні іграшки. Це – сопілочка, свищик, писанка, змійка, а також фігурки людей, пташок, звірят. Всі вони також яскраво розмальовані. Кожен майстер вкладає в іграшку свою душу, свій настрій. Тому вони такі гарні, веселі, яскраві, зроблені з любов’ю. Одну іграшку майстер робить довго, не кожен може зробити таку іграшку, її можна зразу впізнати серед інших.( Підсумок про основні ознаки притаманні сучасній і народній іграшці).

- Діти, а вам подобаються народні іграшки. А хто знає вірші про них?( діти розказують вірші)

1. Півник, півник-свистунець,

    В тебе гарний гребінець:

    Хвостик розфарбований –

    Ось ти розмальований

2. Гуцулик взяв до рук сопілку,

    І заграв нам пісню дзвінко

    В небі пісенька летить,

    Мов струмочок дзюркотить.

- Дуже гарні ви знаєте віршики діти, молодці. А гратися ви любите? Давайте пограємось у народну гру «Хто швидше зіграє…» ( діти ідуть по колу, співають пісеньку.

Ми по колу всі йдемо

Дружно пісню ведемо,

Як сопілка ( 2 раз – свищик) нам заграє,

Ми в таночку покружляєм.

В середині кола пританцьовують двоє дітей, між ними на стільчику лежить музичний інструмент (сопілка, свищик). По закінченні пісні, цей інструмент піднімає, хто спритніший і грає, всі інші діти пританцьовують).

- А тепер, діти, ви попробуєте стати народними майстрами як наша бабуся, і спробуєте розмалювати свою іграшку. У кожного з вас лежить вирізана іграшка з паперу, візьміть пензлі, розмалюйте свою іграшку (діти розмальовують іграшку під музичний супровід)

В кінці заняття роблять подарунки бабусі із своїх намальованих іграшок.