М А Л Я Т К О

Інтегроване заняття в середній групі

«Ігри, іграшки, забави»

Мета:   закріпити знання дітей про іграшки, їхні властивості. Звернути увагу на  дерев’яні  іграшки, їх характерні особливості; вчити складати описові розповіді про іграшку. Вправляти в орієнтуванні в просторі: зверху, знизу, посередині; закріпити вміння лічити предмети в межах 4 та порівнювати множини предметів. Спонукати дітей до рухової активності під час заняття. Розвивати творчість, увагу, вміння перевтілюватися, сприйнятливість до краси іграшки. Виховувати бережне ставлення до іграшок, дружні стосунки між дітьми.

Матеріал: чарівні мішечки, різноманітні іграшки, музей для іграшок, іграшки-саморобки.

Дійова особа: Карлсон.

Хід заняття

Приходить Карлсон, приносить дві торбинки іграшок для дівчаток і хлопців.

Карлсон:

-          А чи тут слухняні діти? Це для них подарунки.

Вихователь:

-          Дякуємо, Карлсоне, ти присядь біля гостей і дізнаєшся чи відгадають діти , що тут в мішечках, та подивися як вміють себе поводити діти на занятті.

Це ваші добрі друзі

Цікаві і яскраві

Сидять вони в куточку

Та й на килимочку.

З ними весело вам гратись

Цілий день в садочку.  (іграшки)

(діти  виймають іграшки з торбинок, Карлсон їм допомагає. Діти сідають, розглядають іграшки)

Вихователь

-          Може хтось знає вірш про іграшки?

Ігор Січовик   «Іграшки»

В мене іграшок багато

З глини, гуми, скла і вати

З пластиліну і фанери

З ниток, дерева, паперу

Є у мене лук, сопілка

Дзиґа, мавпочка і білка

Самоскид, олені, тигри

Теплохід, настільні ігри.

-          Звідки іграшки ці, Гнатику?

-          Ми майструєм їх із братиком.

Вихователь:

-          Бачите, які різноманітні є іграшки. А ви любите іграшки? А як ніжно ви б назвали свою іграшку?

Дид. гра «Скажи лагідно»(ведмежатко, машинка, свищик…)

Вихователь:

-          Ви так ніжно їх називали, що іграшки аж підстрибують від радості і хочуть з вами потанцювати.

Діти танцюють з іграшками

-          Ми хотіли танцювати, танцювати

Та й не знали як почати, як почати

Раз, два підійшли, три, чотири відійшли

Ти дивись, не дражнись

Потанцюй і покрутись.

Вихователь:

-          Діти, ви розвеселили свої іграшки, посадіть їх тепер на  стільчики, нехай вони відпочинуть, а ми підемо в музей дерев’яної іграшки і покажемо Карлсону, які іграшки  там є. Пригадайте як треба поводитись в музеї?(не штовхатись, не кричати, з екскурсоводом  привітатись.)

Ось і наш музей української дерев’яної  іграшки.(підходимо до полиць з іграшками)

Дидактична гра «Музей іграшок»

Спочатку  розглянемо іграшки  на полицях музею.

-          Що стоїть на верхній  полиці? 

-          Скільки іграшок? Які вони? З чого виготовлені?

-          А що на середній полиці? (інші іграшки, назвати)

-          Скільки їх? (порахувати)                                                                                                                                 

-          На якій поличці більше іграшок?

-          На скільки більше?

-          Що стоїть посередині полиці?

-          Що внизу?

-          Якого  кольору іграшки?

Ми розглянули іграшки. Але в музеї не можна придбати іграшку, її можна тільки розглянути , адже це старі дерев’яні  іграшки, виготовлені дуже давно і які збереглися до теперішнього часу і зберігаються у нашому музеї. А на нижній полиці ви зможете побачити сучасні дерев’яні іграшки, які ви можете придбати в магазині. Це дорогі іграшки, тому що вони виготовлені з натурального дерева. Ще їх називають екологічно чистими іграшками, які не шкодять для здоров’я.

(діти описують іграшку: як називається, якого кольору, з якого матеріалу виготовлена, частини іграшки, їх назви.) 3-4 дітей.

                                                                                                 

-          Всі іграшки, які ви бачите, виготовлені народними майстрами з дерева.

-          Як ці іграшки називаються? (народні)

(діти сідають на килимок)

Карлсон:  Дякую вам, дітки, за цікаву розповідь,  а чи можна я залишусь ще з вами, подивитись чим ви ще мене здивуєте?

Вихователь: Звісно можна, залишайся.

Дидактична  гра « Що із чого?»

         ь Машинка з металу – металева

М’яч з гуми – гумовий

Возик з дерева – дерев’яний

Коник з глини – глиняний

Лялька з пластмаси – пластмасова.

Фізкультхвилинка

                        Взяли ми лопатки, відерця у ручки

                        Вийшли на майданчик гратися в пісочку

                        Із піску ми зробимо пиріжки смачненькі

                        І пригостимо іграшки дорогенькі

                        Пригостили ляльок, ведмежат, зайчаток

                        Потім разом з ними пішли танцювати.

        А зараз пропоную вам посадити іграшки на колінка, заплющити оченята і уявити себе цією іграшкою.

Психогімнастика «Про що хоче сказати нам іграшка»

     (розповіді дітей )

-          Як поводитися з іграшками?

              З іграшками добре гратись,

              Та не можна забувати

              Що не треба їх ламати

              На частини розбирати

              Бити, рвати і топтати

              По кімнаті розкидати.

- Чи були випадки, коли ви ламали іграшки?

- А якщо так сталося, що треба зробити? ( полагодити)

- А ділитися іграшками треба?

                Ви іграшки не ламайте

             Гарнесенько їх складайте

             То вони, завжди, малята,

             Захочуть із вами грати.

А тепер разом із іграшками сідайте за столи, іграшку посадіть коло себе. Уявіть себе майстрами, пропоную вам створити свою  іграшку.

Творча робота « Весела іграшка»

(діти розмальовують свою власну іграшку з дерева)