М А Л Я Т К О

Головний засіб привнесення мистецтва в життя – виховання в підростаючого покоління повсякденної потреби в красі

                                                                    А.С. Макаренко

Ефективним шляхом всебічного гармонійного розвитку особистості є залучення дошкільників до художньо-естетичної діяльності, яка включає образотворчу, музичну, театралізовану, художньо-мовленнєву діяльність.

 Ці види діяльності виконують функцію позитивно-емоційного збагачення, викликають емоції радості, захоплення, натхнення, витісняють тривожність, напругу, почуття безпорадності.Художньо-естетична діяльність задовольняє гостру потребу дітей у самовиявленні і є одним із найулюбленіших занять дошкільників. У цьому виді діяльності дошкільники виявляють високу зацікавленість і, що важливо, невелику стомлюваність. Ці фактори позитивно впливають на емоційний стан, загальний психічний розвиток дитини і разом з тим ця діяльність - є засобом всебічного розвитку дитини.Одним із центральних завдань виховання дітей у художньо-естетичній діяльності є розвиток у них елементів творчості.  Творчі здібності формуються у дітей поетапно. На початковому етапі здійснюється нагромадження знань та художніх вражень, набуття вмінь та навичок на заняттях, що є необхідним для самостійної художньої діяльності. І лише на подальшому етапі стає можливим виникнення творчого задуму, пошуку художніх засобів.

Позитивні емоції посилюються, якщо вихователь організує практичне застосування дитячих робіт.Знання того, що краща робота може стати прикрасою, подарунком малюкам, експонатом виставки, стимулює дітей виявляти ініціативу, старанність, викликає бажання принести користь людям.

У розвитку творчої активності велику роль відіграє предметне середовище, що оточує дітей. У збагаченні дітей художніми враженнями вихователю допомагають картини, діафільми, друковані посібники, твори прикладного, декоративного мистецтва, фотоальбоми тощо.

Одним із засобів патріотичного виховання є ознайомлення старшихдошкільників із творами образотворчого мистецтва  видатних українських художників.
      Картини дають можливість:      
      - показати традиції, побут, спосіб життя наших предків;
      - ознайомити дітей з історичними подіями та національними героями;

Завдання роботи з дітьми з патріотичного виховання засобами зображувальної діяльності:
 - виховання та розвиток у дитини    морально-патріотичних почуттів у процесі зображувальної діяльності, розгляду творів мистецтва;
- формування взаємовідносин дітей з дорослими, однолітками;

- Розвиток та удосконалення здібностей дітей при використанні різних  
 зображувальних матеріалів під час занять;
- збереження любові та поваги дітей до родини, Батьківщини через витвори мистецтв:
- формування толерантності почуттів поваги до інших народів, їхніх традицій

        

2 грудня 2015 року на базі дошкільного навчального закладу «Малятко» відбувся районний семінар-практикум для   педагогічних працівників на тему: «Художньо-естетичний розвиток в світі патріотичного виховання». Зустріла учасників семінару методичного об’єднання з вітальним словом завідувач ДНЗ  Лищун Олеся Василівна, котра ознайомила присутніх із програмою семінару. Методист Болкуневич Іванна Анатоліївна обґрунтувала проблемну тему«Художньо-естетичний розвиток дітей дошкільного віку та його вплив на всебічний розвиток особистості». Після цього для працівників дошкільних навчальних закладів району було представлене свято «Кольоровий подарунок» з участю дітей та педагогів ДНЗ «Малятко».

Після інсценізації казки «Кольоровий подарунок» присутні отримали карти подорожі по чарівному будинку,  який намалювала мишка для гостей.