М А Л Я Т К О

З   21.09.2020 по 25.09.2020 року пройшов Тиждень безпеки дорожнього руху.

Мета його проведення: навчити дітей орієнтуватися у правилах дорожнього руху та керуватися ними; відпрацьовувати правила поведінки у надзвичайних дорожньо-транспортних ситуаціях; формувати навички дисциплінованого пішохода; виховувати відповідальність за власне життя та життя інших людей.

 Вихователь-методист Задоя Т.В . розробила план-графік Тижня на тему: «Руху правила єдині – поважати їх повинні». Вихователі ДНЗ проводили освітньо-виховну роботу з дітьми відповідно до теми кожного дня: «День Світлофора», «День Дорожнього транспорту», «День проїжджої частини», «День пішохода», «День Дорожніх знаків»

 

 

В ДНЗ «Малятко» пройшла виставка – конкурс «Осінь у своїй урочистій красі», де брали участь композиції з природнього матеріалу виготовлені руками батьків та вихованців закладу. Кожного року вражають фантазія, талант та майстерність виконання робіт! Всі роботи, котрі були представлені на виставці, заслуговують похвали! Тому вкотре, дякуємо  всім вихованцям та їхнім батькам за участь у виставці! МОЛОДЦІ! Чекаємо на такі ж чарівні роботи в наступному році!

 

Алгоритм дій співробітників ДНЗ при підозрі на захворювання дитини

1. Вихователь дистанційно (телефонним зв’язком) інформує медичну сестру, завідувача про те, що у дитини з’явилися симптоми ГРЗ (кашель, підвищена температура тіла, загальна слабкість тощо).

2. Медична сестра відводить дитину до ізолятора (кабінет медсестри), інформує батьків про ознаки хвороби дитини .

3.Медичний працівник закладу спостерігає за станом здоровя дитини до приїзду батьків з дотриманням санітарних норм. За потреби викликають швидку допомогу.

4. Заклад інформує медичну установу, районне управління освіти, управління Держпродспоживслужби.

5.Проводиться генеральне прибирання групи , кварцування та провітрювання, дезінфекція посуду та зміна постільної білизни.

6. Вихователь проводить інструктаж з дітьми, які були в контакті з хворою дитиною. Спостерігає до кінця дня за контактними дітьми.

7. Діти групи, де виявлено дитину з ознаками хвороби, переходять на самоїзоляцію до отримання результатів лаборатоних досліджень.

6.Пізніше, дистанційнозвязатися з батьками хворої дитини та дізнатися,як вона себе почуває і який діагноз поставили медики.

7.Якщо тест не підтверджує COVID-19 - діти повертаються на навчання. Якщо тест підтверджує COVID-19 - діти переходять на дистанційне навчання (14 днів).

8. Медична сестра реєструє випадок у журналі.

9.Ніхто з працівників ДНЗ, зокрема й медичний працівник чи уповноважена особа, які опікуються підозрілим або підтвердженим випадком COVID-19, не має права розголошувати імені хворого або того, у кого підозрюють COVID-19, задля збереження лікарської таємниці. Обов’язок закладу освіти – запобігати булінгу та стигматизації у зв’язку з COVID-19.


                                                                                                                      

                                                                                         

                                                                                                                  

                                                                                                             

                     

Алгоритм дій співробітників ДНЗ при підозрі на захворювання співробітника

1.У разі виявлення первинних симптомів хвороби(температура, кашель, нежить) у працівника закладу, які з’явилися під час роботи, він має невідкладно залишити заклад освіти і звернутися до закладу охорони здоров’я по медичну допомогу до сімейного лікаря. За потреби викликати швидку допомогу.

2.Подзвонити до сімейного лікаря співробітника та дізнатися чи потрібно надсилати екстренне повідомлення про інфекційного хворого .

3.У приміщенні де перебував хворий проводиться дезинфекція поверхонь, кварцування та провітрювання.

4.Спостереження за контактними особами.

5.Контактні працівники і діти групи, де виявлено хворого, переходять на самоїзоляцію до отримання результатів лаборатоних досліджень.

7.Якщо тест не підтверджує COVID-19 - контактні працівники і діти повертаються на навчання. Якщо тест підтверджує COVID-19 - контактні працівники і діти переходять на дистанційне навчання (14 днів).

8. Провести розяснювальну роботу з батьками здобувачів освіти.

Булінґ (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» – задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки з метою заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини. 

УВАГА! БУЛІНГ!

ЦЕ ПОТРІБНО ЗНАТИ!

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку.

Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу?

Порядок

реагування на випадки булінгу (цькування)

в закладі освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування)  батьки, законні представники дитини, вихователль, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.

2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок булінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку  булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

3. Результати службового розслідування викладаються в акті.

4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє  відділ поліції та службу у справах дітей.

5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та  доводиться до відома  постраждалого.

6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

  Педагогічні працівники зобов'язані повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якої вони були особисто або інформацию,  яку отримали від іншої особи, вживати невідкладні заходи для припинення булінгу (цькування).

    

План заходів,  спрямована на запобігання та протидію булінгу (цюкуванню) в дошкільному навчальному закладі

з \ п

Зміст заходу Термін виконання Відповідальні
1 Перевірка приміщень, території ДНЗ «Малятко» з метою виявити місця, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення боулінгу (цькуванню) в закладі Впродовж року

завідувач,

практичний психолог,

вихователь-методист 

2 Вивчення причин та умов виникнення можливих ситуацій, а також ймовірних ризиків проявів противоправної поведінки(насильницької поведінки) серед учасників освітнього процесу Впродовж року

практичний психолог,

вихователь-методист 

3 Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі Впродовж року завідувач 
4 Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, бесід та консультацій щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу Впродовж року

практичний психолог,

вихователь-методист 

5 Проведення з вихованцями бесід, занять щодо формування звільнятися від напруження, скутості, навчання комунікативної та вербальної поведінки Впродовж року

вихователі груп, практичний психолог

6 Створення алгоритму реагування на випадки насильства серед вихованців: чіткий алгоритм можливих дії, відповідальності та компетенції педагога, представників адміністрації, практичного психолога Впродовж року завідувач 
7 Проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу щодо профілактики насильства Впродовж року

практичний психолог

Правила поведінки для дітей дошкільного віку від Світлани Гарбуз 

Як мусять поводитись дітлахи у дитячому садочку, якими правилами керуватися - про це у віршах дитячої поетеси Світлани Гарбуз:

"У дитячому садку", "Прокидайся зранку вчасно", "У всьому слухайся вихователя", "Не ховайся від вихователя", "Бережи іграшки", "Намагайся завжди виглядати охайним", "Мий руки з милом перед вживанням їжі", "Допомагай накривати на стіл", "Учись їсти охайно, не поспішаючи", "Ніколи нікого не ображай", "Одягайся відповідно до погоди", "Обов'язково мий руки після вбиральні", "Не дражни та не обзивай друзів", "Спи під час тихої години", "На прогулянку вдягайся швидше", "Не тягни до рота брудного", "Повідомляй вихователя, що йдеш додому".

За матеріалами: Світлана Гарбуз. Етикет для дітей. Донецьк, видавництво ТОВ "Глорія", 2014, ст 19-35

Порядок організації освітнього процесу в ДНЗ «Малятко» Мізоцької селищної ради в період карантину в зв'язку з поширенням короновірусної хвороби (СОVID-19).

Особливості організації освітнього процесу

Відповідно до рекомендацій МОЗ, ВООЗ, медичних організацій інших країн пріоритетом організації освітнього процесу в закладах освіти є дотримання принципів соціального дистанціювання, правил гігієни, використання засобів індивідуального захисту та уникнення масових скупчень осіб.

Особливості відвідування ДНЗ «Малятко»

Працівники закладу та здобувачі освіти, їхні батьки або інші законні представники мають бути поінформовані про правила організації освітнього процесу, відвідування закладу освіти та перебування в ньому в умовах профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби (СОVID-19).

Також надати роз'яснення батькам здобувачів освіти щодо необхідності впровадження в закладі освіти обмежувальних заходів стосовно відвідування закладу освіти сторонніми особами. Спілкування педагогічних працівників із батьками здійснювати переважно дистанційно за допомогою будь-яких засобів зв'язку.

Вхід до закладу освіти лише у захисній масці або респіраторі. У період карантину до дошкільного закладу не допускатимуть батьків або супроводжуючих осіб – крім тих, які супроводжують осіб з інвалідністю.

На заняттях захисні маски або респіратори можна не використовувати. Водночас під час пересування приміщеннями закладу носіння масок є обов’язковим. 

Перед заняттями педагоги опитують дітей щодо їхнього самопочуття. Тих, у кого буде виявлено симптоми гострих респіраторних захворювань, оперативно направлятимуть до медпрацівника садочка для огляду. 

Старша медсестра проводить педагогам і персоналу обов’язкову термометрію і не допускає до закладу з температурою понад 37,20 С.

Вихователі проводять температурний скринінг для дітей при вході і кожні наступні чотири години.

Вихователіадаптуватимуть освітній процес. Зокрема, за можливості, будуть проводити заняття на відкритому повітрі, визначати різний час початку та закінчення занять, прогулянок, обмежать проведення масових заходів (зборів тощо) в закритих приміщеннях. У закладі потрібно запобігати утворенню скупчень.

Тому організація освітнього процесу в закладі освіти забезпечується з урахуванням:

  • вимог соціального дистанціювання;
  • регулярного моніторингу з метою раннього виявлення захворюваності та подальшого інформування;
  • дотримання нормативів наповнюваності груп.
  • надаванням рекомендацій батькам дітей, які належать до категорій, яким не рекомендовано перебування в закладах освіти (особам із хронічними легеневими хворобами; особам, які мають розлади імунної системи; особам із захворюванням на цукровий діабет тощо), продовжити навчання за формами здобуття освіти, що максимально відповідають потребам їхнього захисту та безпеки (дистанційна форма здобуття освіти);

На період карантину заклад забезпечує наступні умови безпеки:

  • місця для обробки рук антисептиками на вході до всіх приміщень;
  • збір використаних масок і рукавичок в окремі контейнери;
  • підготовлені санітарні  кімнати: рідке мило, паперові рушники для рук;
  • плакати, банери про респіраторну гігієну та етикет кашлю;
  • кожне приміщення забезпечене: безконтактними термометрами, дезінфекторами, засобами індивідуального захисту,
  • розмітка на підлозі для утримання дистанції та організованого руху коридорами,
  • провітрювання приміщеньне менше 10 хвилин після занять
  • кварцування приміщень згідно графіка кварцувань.
  • очищення і дезінфекція поверхонь – дверних ручок, столів, місць для сидіння, тощо – після проведення занять, гігієнічних процедурі в кінці робочого дня.

Особливості організації харчування.  Відстань між столами має бути не менш як 1,5 м, а за одним столом має бути не більш ніж 4-и дитини.

Працівники харчоблоку та працівники, які роздають страви працюють у захисних масках і одноразових рукавичках.

Методист, вихователі, старша медсестра, завгосп проводять роз’яснення та інструктажі для персоналу та здобувачів освіти  щодо того, як запобігти зараженню та поширенню коронавірусу, як реагувати на симптоми COVID-19, як правильно використовувати і утилізовувати маски/респіратори, рукавички. Розробили алгоритми дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаної з випадками COVID-19 у закладі.

Вихователі проводятьроз’яснювальну роботу для батьків і дітейщодо того, як запобігти зараженню та поширенню коронавірусу, як реагувати на симптоми COVID-19, як правильно використовувати і утилізовувати маски/респіратори, рукавички.

Освітній процес в закладі в умовах “червоного”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів небезпеки

Рішення щодо встановлення рівня, за яким буде відбуватись навчання, визначатимуть регіональні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, залежно від особливостей епідеміологічної ситуації в конкретному регіоні:

  • “жовтий” рівень небезпеки – низький рівень захворюваності, відвідування закладів освіти дозволено у звичайному режимі;
  • “помаранчевий” рівень небезпеки – середній рівень захворюваності, освітній процес забезпечується як дистанційно, так і в закладах освіти з дотриманням правил дистанціювання та гігієни.
  • “червоний” рівень небезпеки – високий рівень захворюваності, освітній процес забезпечується дистанційно;