М А Л Я Т К О

Заняття з психофізичного розвитку

Підготувала : психолог Максимюк О.Л.

Тема: Ми веселі  моряки допоможемо звірятам залюбки.                                                         

Мета:

  • створювати позитивний емоційний настрій та атмосферу «безпеки» в групі од­нолітків;
  • коригувати небажані особистісні особливості поведінки, настроїв;
  • формувати в дітей позитивні риси характеру;
  • підвищувати рівень самоконтролю емоційного стану;
  • вдосконалювати пам'ять, мислення, розвиток стійкості, зосередженості та кон­центрації уваги, творчих здібностей, уяви;
  • Збагачувати словник дітей словами : корабель, моряки,  трап, острів, весла . Закріпити   знання про збереження здоров’я .
  • Виховувати у дітей прагнення берегти своє здоров’я, допомогти звірятам , підвищити  емоційний стан та настрій дітей, виховувати співчут­ливість, доброзичливість та інші позитивні риси характеру; психокорекція проявів тривожності, страхів.

    навчати прийомів саморелаксації, зняття психом'язового напруження. Розвивати силу рук , моторику, координацію рухів, спритність,   рівновагу.

Обладнання:   магнітофон, кошик фруктів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Привітання : психогімнаситика «Усміхнись»

Усміхнися сонечку: «Здрастуй золоте!»

Усміхнися квіточці – хай вона росте!

Усміхнися дощику – лийся мов з відра!

Усміхнися друзям – бажаю всім добра!

-Діти, ми отримали листа.

«Звірята зоопарку захворіли, їх терміново потрібно рятувати – переправити на сонячний острів «Здоров’я » до лікаря Айболить

Чому звірята захворіли? Малята допоможемо звірятам? Ви любите подорожувати? Давайте ми подорожуємо на сонячний острів «Здоров’я » (пояснення значення слова «острів»)

 На чому ми можемо добратись туди? На остів ми попливемо по морю на кораблі.

Давайте уявимо, що ви моряки, а я буду капітаном. Готові до подорожі?

                 

                  Ми веселі моряки,

                  Мандрувати мастаки,

                  Дуже любим ми пригоди,

                  Не боїмося непогоди.

                  А щоб вдало мандрувати

                  Треба м’язи розвивати

КОМПЛЕКС  ЗАГАЛЬНО  РОЗВИВАЮЧИХ  ВПРАВ  « МОРЯКИ»

В. п. – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба.

Повороти  голови.

В. п. – теж саме. Перевертання з спини на живіт.

  3. Вітаються з сонечком.

В. п. – лежачи на спині. Змахують руками і ногами по черзі

    4. Умивання.

В. п. – теж саме. Імітація рухів умивання.

    5. Матросики загоряють.

В. п. – лежачи на животі , діти піднімають зігнуті в колінах ноги.

    6. Піднімемо вітрила.

     В. п. – сидячи . Піднімання рук вгору з оплеском.

    7.  Човен гойдається.

В. п. – теж саме. Нахили тулуба в сторони.  

    8.  Дивимося у бінокль.

В. п. – теж саме. Вставання і присідання .

-         Давайте   переправимо на корабель  хворих звірят. (Поточний спосіб)

3). «Тигренята» - пересування на середніх чотирьох.

4).«Ведмежата» - пересування на високих чотирьох.

5). «Кенгуру»- стрибки

6). «Слоники» - ходьба у повільному темпі

-  Тож відправляємось у плавання . Діти сідають на «корабель» і імітують, що гребуть  веслами(нахили тулуба вперед, назад)

- На наш корабель напала акула. 

Гра « Акула»

Ось ми на сонячному острові .

-         Виходимо на берег сонячного  острова. 

Ось подивіться нам тут залишили правила поведінки на острові , давайте прочитаємо:

Умій природу слухати

Що просять все зроби!

Коли де – небудь квітку бачиш

«Зірви!» - кричить тобі, аж плаче.

Повз деревце підеш зелене,

«Зламай» -  схиляється до тебе.

В гніздечку пташку стрінеш в гаї

«Зжени» - мерщій тебе благає

«Забий » з  болота жаба  просить

«Замуч» - цвіркун сюркоче в просі

Діти хіба такі звуки природи? Це мабуть пірати хочуть нам нашкодити.  Давайте прислухаємось до звуків…..

(Діти заплющують очі і слухають звуки природи)

Е ні! Не вірні правила такі

Хай буде навпаки!

Коли де бачиш  квітки очі,

«Люби» -  вона тобі шепоче!

Повз деревце підеш зелене,

«Привіт»  схиляється до тебе

В гніздечку пташку стрінеш в гаї

Питає пташка - «Як ся маєш?»

«Спочинь» - з болота жаба просить

«Всміхнись» - цвіркун шепоче в просі

Який же світ кругом чудовий

По острову ідем в добрі й любові

-         Потрібно  швидше роздивитися острів  , щоб знайти Лікаря Айболить, який може  вилікувати хворих звірят, ми сядемо на потяг.

 Гра « Подорож по острову »

Лікар Айболить:

Добрий день , малята,

Любі хлопчики й дівчата

Чом до мене ви прийшли

Може захворіли ви?

_ Ні , ми маленькі моряки, вам звіряток привезли

Вони  трішки  захворіли і хочуть,  щоб ви їх полікували

Лікар Айболить:

Добре , я звірятам допоможу. А ви все робите правильно , щоб бути здоровими? Зараз перевіримо.

 Гра «Роби правильно»

Рано вранці прокидаюсь

І зарядкою займаюсь

Виростаю дужим я

Хто з вас робить так?

Це … я!

              Я люблю з усіма битись

              І з дорослими сваритись

              І палю цигарку я.

              Хто з вас робить так?

              Це … я!

До сусідів я вітаюсь,

Друзям щиро посміхаюсь,

З усіма привітний я.

Хто з вас робить так?

Це … я!

Я ніколи не вмиваюсь,

Неохайно одягаюсь,

Нечепура – ось хто я.

Хто з вас робить так?

Це … я!

Мамі завжди помагаю,

За собою прибираю,

Працю полюбляю я

Хто з вас робить так?

Це … я!

У грязюці я купаюсь

Та з калюжі умиваюсь

 Робить так уся рідня.

                Хто з вас робить так?

                Це … я!

Друже, щоб здоровим бути,треба навички здобути

Про здоров’я піклуватись: перш за все не лінуватись.

Подружитися із спортом, рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити і ніколи не палити,

Вранці й ввечері мій любий, завжди - завжди чисти зуби ,

Щоб знешкодити мікроби – руки мий  щоразу чисто

Не забудь щоденно їсти  овочі і фрукти різні!

Ось тримайте подарунок з нашого острову - фрукти  .

Бережіть здоров’я власне,

Поки є на те ще час,

Бо життя таке прекрасне

І одне воно у нас .     

- Дякуємо Лікарю. Ми завжди будемо виконувати твої поради, щоб не хворіти і берегти здоров’я . Ми і не помітили, що вже потрібно повертатися в групу. Попрощайтеся з лікарем і з звірятами,   побажайте їм швидше виздоровіти .

- Тож швидко займайте свої місця на кораблі.

      В. п. – сидячи на килимку. Нахили вперед – назад (гребля веслами).

   -  Моряки сходять на берег.

   В. п. -  о. с. Ходьба  один за одним.

Діти, ось і закінчилась наша подорож. Де ми були? Як називається остів? Кого ми туди відвезли ?А чому звірята захворіли? Як потрібно берегти здоров’я ?Чи сподобалась вам подорож? 

Прощання : «Кожен погляд кожне слово має значення

                       Прощаємося з вами – до побачення!»