Протокол дослідження з проективної методики „Малюнок сім’ї”
Дата дослідження______________________________________________________________
Прізвище, ім’я дитини__________________________________________________________
Вік на момент дослідження______________________________________________________
Група дитячого садка (клас)_____________________________________________________
Мета проведення діагностики ___________________________________________________
№ |
Виділенні ознаки. Зміст дій і вчинків дитини |
Оцінка наявності ознак |
Висновки |
1 |
Реальна кількість членів сім’ї дитини |
Порушення міжособистісних взаємин |
|
2 |
Наявність ізольованих членів сім’ї, хто саме |
||
3 |
Послідовність зображення фігур і предметів |
Значущість, емоційна близькість |
|
4 |
Відстань між зображеними фігурами членів родини |
Емоційна спільність. Конфліктні взаємини, брак емоційного контакту, невдоволеність |
|
5 |
Наявність бар’єрів, обмежень, рамок у малюнку |
||
6 |
Домінування людей, предметів. Наявність тварин |
||
7 |
Спільна діяльність членів сім’ї на малюнку |
Психологічний спокій |
|
8 |
Зображення членів сім’ї зі спини, у профіль |
Ворожість у сімейній ситуації |
|
9 |
Наявність агресивних поз (руки в боки тощо) |
Ворожість |
|
10 |
Розмір зображених фігур (дуже маленькі, дуже великі) |
Тривожність, непевність, низька самооцінка. Значимість |
|
11 |
Особливості зображення очей (перебільшені, надміру промальовані, дуже маленькі, замальовані) |
Тривожність, небажання бачити щось |
|
12 |
Особливості зображення ніг (відсутність ніг або ступень, їх примітивне зображення) |
Низька побутова орієнтація, відхід від реальності |
|
13 |
Особливості зображення рук (відсутність рук, долонь, надмірне їхнє перебільшення в якогось члена сім’ї) |
Проблеми спілкування з членами сім’ї |
|
14 |
Особливості зображення вух (відсутність, дуже маленькі) |
Небажання слухати, слабке вербальне сприйняття |
|
15 |
Декорування (особливо чітке промальовування деталей) |
Значущість об’єкта |
|
16 |
Прикрашання (зображення необов’язкових деталей) |
Демонстративність |
|
17 |
Наявність ліній під зображенням фігур |
Тривожність |
|
18 |
Часті стирання деталей, фігур зображених людей |
Негативні або позитивні переживання стосовно об’єкта |
|
19 |
Перемальовування з кращим або гіршим результатом |
Показник позитивного або негативного ставлення до об’єкта |
|
20 |
Дороблення уже намальованих фігур, деталей |
Показник значущості об’єкта |
|
21 |
Самовиправлення |
Показник тривожності |
|
22 |
Особливості штрихування (чітке, насичене) |
Тривожність |
|
23 |
Особливості зображення ліній (слабка, уривчаста, з сильним натиском) |
||
24 |
Нерівномірний натиск олівцем |
Емоційна нестійкість |
|
25 |
Закреслення зображень |
Показник емоційного ставлення до об’єкта |
|
26 |
Пауза понад 15 с (на початку, всередині роботи) |
Емоційне ставлення до об’єкта, проблемна сфера |
|
27 |
Спонтанні коментарі дитини в процесі роботи |
||
28 |
Емоційні реакції на якийсь об’єкт |
||
29 |
Ступінь акуратності виконання роботи |
Бесіда з дитиною щодо малюнка:
Висновки.