М А Л Я Т К О

ТЕМА: Граючись навчаємось - емоції вивчаємо

Мета: Закріпиш знання дітей про зиму, зимові явища природи                                          

  • Познайомити дітей з основними емоціями, розвивати емоційну сферу дітей
    • вдосконалювати пам'ять, мислення, розвиток стійкості, зосередженості та кон­центрації уваги, творчих здібностей, уяви та мовлення, розширювати словник дітей, з допомогою якого вони можуть  висловлювати свої почуття, емоції;
  • Створити  умови і допомогти дитині увійти в художній  (казковий ) образ;
    • Удосконалювати  вміння передавати ознаки,особливості образу діями, рухами, емоціями, мімікою
  • Виховувати доброзичливість та дружні стосунки.

Обладнання:   сніжинки,   демонстраційний  матеріал   : набір   картин   «Почуття,   емоції», піктограми, кольорові кружечки.

Хід заняття

1.Привітання. Психолог. Добрий день, шановні гості! Вітаю вас мої дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайне заняття, подивіться скільки у нас гостей! Привітаймося з ними чемно своєю пісенькою.

 Добрий день, добрий день, добрий день усім.

  Щастя ми бажаємо і здоров'я всім,                             

  А щоб щастя — отаке! (Руки вгору)

  А здоров'я — отаке! (Розводять руки в сторони).

Психолог. Ой, подивіться, до нас ще завітали якісь незвичайні гості! Це — сніжинки. Як же вони потрапили до нас. Про що нам хочуть розповісти?).

Психолог. А хочете дізнатися, якими теплими спогадами вони поділяться з вами? Тоді заплющіть очі: 1—2— З — навкруг себе обернись, у сніжинку перетворись!

2.     Психогімнастика «Я — сніжинка»

  Я — сніжинка, я народжуюсь з великої хмари. Мене обережно підхоплює вітер і ласкавим подихом зачаровує мороз у казкову сніжинку. Я тихенько кружляю і опускаюсь на землю.

Я — неповторна сніжинка у білому пухнастому покривалі , яке щиро вкриває землю, блищить під сонцем морозною піснею, переливається під високим небом блакиттю і сріблом. Я тихенько кружляю і опускаюсь на землю. Під час вправи звучить музика.

Психолог. Діти, погляньте на сніжинках прикріплене повідомлення: «До Вас завітає красуня одна. Ми знаєм, що люба всім дітям вона. А що за красуня вам треба вгадати.

Для цього нам треба старання додати»

  Загадка на слідкуючій сніжинці:

 Біла, гарна, чарівна.

 Мов Снігуронька вона.

 Скрізь завітає,

 Землю прикрашає.

 Гудить, завіває.

 Малечу звеселяє.

 Все навколо - наче рай

 Ну, то хто це ? Відгадай!

 Психолог.Вірно , діти , - це зима! А що вам допомогло відгадати, що це саме зима (Біла, чарівна, Снігуронька, гудить , завіває, малечу звеселяє) Чи подобається вам зима ? А чим вона вам подобається?

Сьогодні на занятті ми спробуємо передати красу зими через ваші знання, через поетичний образ та музичне сприйняття. Наступна сніжинка пропонує вам пограти у гру

3.    Гра « Упіймай зимовий подих» Я буду вам читати слова, а ви послухайте, якщо
зустрінуться «зимові» слова, то плескайте в долоні.

Психолог.                     Дивлюсь я у віконце

Вже не має сонця,       

Лише бачу Зимоньку,

Білу пишну, он яку!   

Бачу он вона біжить.                                            

На заняття до нас спішить          (Заходить Зима)

Зима        Добрий день, діти,                                                                                       

Щось у вас тепленько,

Ось завію, замету

Стане холодненько                                                                  

Психолог.  Ну що ти , Зимонько? Ми всі знаємо, що ти не така. Зима.        А яка ж я?

Психолог. Зараз ти сердита , у тебе поганий настрій. Але ми усе виправимо, допоможемо тобі мати хороший настрій.

 Зима. Як це?

Психолог. Діти давайте спробуємо покращити настрій зими. Пригадайте , що необхідно
зробити, щоб вона стала радісною?(відповідІ дітей).А ось наступна сніжинка нам пропонує
гру «Придумай риму - комплімент»        

Психолог. Є у нас одна забава-

І весела , і цікава.                              

Вміємо вірші складати?

Компліменти добирати?                          

І про тебе розказати

Хто придумає вірша кінець,                        

Буде справжній молодець.               

4.     Гра «Придумай риму»                  

•   От випав сніг. Яка обнова!

 Зима тоді така ...(чудова).     

         Вона буває і серйозна                                

         Суха і вітряна й ... (морозна)

       А як насуне хмара сива

               Зима по-своєму... (красива).

          Гілок під інеєм не видно                                           

         Тоді вона звичайно ...(срібна).

        Синичка змерзла і голодна                  

   Бо видалась зима ...(холодна).            

 Зима! Зима! Усякий знає                                                                              

Вона ...(красивою) буває

Зима: Ой, що це зі мною, стало так добре. Ви що чарівники ? Вмієте змінювати  настрій. До речі, що це таке настрій? Який він буває?

Психолог. Тайну я тобі відкрию                                ,.    ,     .

Про чарівную країну,

Де опинитись кожен мріє.

Разом ми туди полинем.

 Діти ви здогадались в яку країну ми вирушаємо?

 Для того , щоб швидше дістатися Країни почуттів, взуємо чарівні черевички

 {психолог імітує надягання черевичків, пропонує дітям взути уявні чарівні черевички) Психолог. Постукайте підборами й скажіть «Чарівні черевички, несіть нас до чарівної Країни

почуттів» (Звучить музика)

Руки розставте в боки, як птахи крила. Летимо, теплий вітер нас обдуває. Дивимося на землю з висоти(рука над очима). Залітаємо на хмари, вони м'які, пухнаті, прохолодні. Давайте трішки на них погойдаємось(пружинки). Полетіли далі. Нарешті приземлилися!(вмикає лампу)
Діти подивіться «чарівна лампа  загорілася. От ми і в Країні почуттів
В цій країні багато мешканців. Як ви думаєте, хто може тут мешкати?
«Чарівна лампа», хоче нам допомогти ось підказки:
Психолог.             Країна почуттів

У цій країні почуття живуть,

І кожне з них свій колір має:

Сумною цю сіру хмару звуть,

Любов - як жовте сонечко палає

Злість - як вогонь,червона і палюча

Страх - чорний, як темінь уночі.

Та з - поміж почуттів найяскравіша -

Це радість, що зібрала всі  веселки кольори. (Розгляд ілюстрацій різних почуттів)

Зима. А як ви дізналися який настрій у героїв картинок був зображений ? (Відповіді дітей)

Психолог.     Вірно, по обличчю, очах бровах?Це називають мімікою. Який вираз обличчя, коли людина сердиться, коли злякана, коли сумна, весела? Давайте покажемо.

 Психолог. Країна почуттів приготувала нам  гру

 «Впізнай  емоцію»(піктограми) Але спочатку як іі грати, потрібно повторити кольори. В цьому нам допоможе наш комп'ютер

5.Гра «Назви колір».

6.Гра «Впізнай емоцію»   (психолог показує зірочки з різними емоціями, діти   впізнають емоції і  піднімають кружечок, колір якого відповідає певній емоції).

Зима : Зрозуміло, я була зла, тому мені було погано, а зараз я радісна і мені стало добре.

Але якою я подобаюся вам? (відповіді дітей)

Психолог. Так, звичайно радісною. Діти пригадайте себе тоді, коли вам було радісно зимою.

7. Гра «Моя радість»     Мені було радісно, коли...
Зима    Так не бійтесь , дітоньки,

Мене, Зими - тітоньки.

 Хоч морозна та не зла

І вас не ображу,

Я весела чарівна

Зараз вам покажу.

8.    Гра - імітація          Дружно вийдемо , малята,

 На подвір'ї погуляти

І куди не кинем зір.

Всюди іграм і розвагам

Надається перевага.

їдуть діти на санчатах

З гір спускаються завзято.

Мчать на лижах із трампліна

У ясну погожу днину.

А сьогодні подивись

Стали ми на ковзани.

Закружляли на льоду

Мов сніжинки на льоту.

А тепер ми сніжок купу

Наліпимо на цілу групу.

Дружно сніжки всі кидаймо.

Потім всі відпочиваймо.

Відпочили ручки , ніжки,

йдуть рівненько по доріжці

Повертаймось до кімнати

Будем далі працювати

 Зима.  Дякую, ви мені дуже допомогли, розвеселили мене .

Ви дуже  старанні, добрі діти. Мені було цікаво , я ще часто буду приходити до вас в гості. А зараз мені час прощатися з вами, бо поспішаю до інших малят. До побачення!

 Психолог. Молодці діти, ви сьогодні гарно попрацювали. Вам сподобалось? Я думаю , що Зима обов'язково завітає до нас на заняття. Давайте попрощаємося з нашими гостями, і підемо відпочивати.

Прощання:   Кожен погляд, кожне слово

                      Має значення.

                      Попрощаємося з вами:                      - До побачення!