М А Л Я Т К О

Психолого - педагогічний проектнавчальновиховної роботи з дітьми молодшого та  старшого дошкільного віку «Дивоствіт казки»

Тривалість проекту: 10 днів.

Мета проекту:

Освітня:

поглибити знання дітей про казки;

формувати у дітей літературні та художні здібності;

стимулювати бажання використовувати в казкових сюжетах життєвий досвід;

розширити знання дітей про те, звідки казка «приходить»;

навчати емоційно та виразно передавати сюжет казки в іграх-драматизаціях;

формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;

вчити складати план своєї діяльності для досягнення кінцевого результату.

Розвивальна:

розвивати уміння визначати власну позицію;

розвивати уміння самостійно змінювати сюжет казок, складати нові казки;

розвивати власне бачення проблеми;

розвивати самостійність та ініціативу;

розвивати творчі здібності;

розвивати уміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності.

Соціалізуюча:

виробляти у дітей власний погляд на події, позитивні емоції;

застосовувати особистий досвід під час розв’язання певних казкових ситуацій;

розвивати почуття відповідальності за певні вчинки та дії;

створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.

Виховна:

виховувати цілісне ставлення до книги, до казки як духовного витвору;

виховувати бажання бути добрими, справедливими, творчими казкариками;

виховувати потребу приходити на допомогу казковим героям, змінювати їх.

виховувати бажання разом втілювати в життя спільний задум.

Характеристика проекту:

за домінуючою діяльністю: творчий;

за тривалістю: середньої тривалості;

за кількістю учасників: колективний;

за характером контактів: у межах ІІ молодшої, середньої , старшої групи.

База реалізації: ДНЗ «Малятко»

Учасники та співучасники проекту: діти, батьки, вихователі, психолог, музкерівники

Гіпотеза: використання ігор-емпатій та ігор-драматизацій, як засобів розвитку творчості та індивідуальності дитини; організація спільної діяльності педагогів та батьків.

Прогнозований результат: цей проект дозволить розвивати морально-етичні почуття дітей та батьків, викликаючи бажання тво­рити добро; зацікавить батьків під час виховання дітей казкою

Результатом роботи з дітьми є сформованість перших умінь ма­люків у розв'язуванні морально-етичних проблем.

                                Підготовчо-організаційний етап

  1. Роз'яснити учасникам проекту важливість проблеми.
    1. Організація проектної діяльності у ДНЗ
    2. Про користь чарівної казки: психологічний підхід
    3. Розвиток музичних здібностей засобами казки
    4. Підібрати методичну, науково-популярну та художню літературу, ілюстративний матеріал із цієї теми.
    5. Скласти орієнтовний план заходів з метою  координації дій педагогів і батьків.
    6. Підібрати матеріал, іграшки, атрибути ігрової, театральної, зображувальної та інших і продуктивних видів діяльності.                          

Реалізація проекту

Проблема: Бабуся казкарка забула  всі казки. Вона уже старенька і не може їх пригадати. Як їй можна допомогти? У який спосіб можна ознайомити  бабусю з різними казками? (діти виявляють свої пропозиції словесно )

Результати:

         Можна ознайомитись  з казками:

  • Переглядаючи мультфільми, кіноказки.
  • Читаючи книги.
  • Відвідуючи заняття.
  • Граючи в казки (різні види театру).
  • Створюючи казку власноруч: виготовити книжку казок, атрибути до ігор – драматизацій, ігор – інсценізацій, настільного та пальчикового театру.
  • Діти об’єднались у такі групи:

Практики – відвідали  заняття, слухали казки, які розповідали дорослі, однолітки, переглядали мультфільми, казки на телеекрані

Митці – виготовили книгу казок, атрибути до пальчикового театру

Актори –  грали  ігри -  інсценізації та драматизації, грали виставу, настільний та пальчиковий театр.

Презентація проекту

Презентація дітьми виготовлених спільно з вихователями книги казок, атрибутів до пальчикового театру

■ Вистава «Охайні звірята» .

Фото – презентація .

Завантажити проект