М А Л Я Т К О

П.І.дитини______________________________________________________________________________________________

 

                 АНКЕТА «КРИТЕРІЇ  ТРИВОЖНОСТІ  ДИТИНИ»

Інструкція до анкети: якщо твердження в анкеті на ваш погляд, пра­вильно характеризують дитину, поставте «+», якщо неправильно—«-».

  1. Дитині важко зосередитися на чомусь.
  2. Будь-яке завдання викликає надмірну тривогу.
  3. Під час виконання завдання дитина дуже напружена, скута.
  4. Часто говорить про можливі неприємності.
  5. Спить неспокійно, погано засинає.
  6. Дитина ляклива, багато викликає в неї страх.
  7. Зазвичай неспокійна, легко засмучується.
  8. Погано переносить чекання.
  9. Не любить братися за нову справу.
  10. Часом здається, що в неї вселився злий дух.
  11. Дитина не може промовчати, коли чимось незадоволена.
  12. Коли хтось робить їй зле, вона обов'язково прагне помсти.
  13. Інколи дитині без будь-якої причини хочеться сваритися (лихословити).
  14. Трапляється, що вона із задоволенням щось ламає, розбиває.
  15. Інколи вона так наполягає на чомусь, що оточення втрачає терпець.
  16. Полюбляє дражнити тварин.
  17. Інколи в неї з'являється бажання зробити щось погане, що шокує інших.
    1. У відповідь на звичайні розпорядження прагне зробити все навпаки.
    2. Часто бурчить.
    3. Сприймає себе як самостійну і рішучу.
    4. Любить бути першим, керувати, підкоряти собі інших.
    5. Невдачі спричиняють сильне роздратування, бажання знайти винних.
    6. Легко свариться, вступає у бійку.
    7. Прагне спілкуватися з молодшими й фізично слабшими.
    8. Нерідко бувають напади роздратованості.
    9. Не поважає думки однолітків, не поступається, не ділиться.
    10. Впевнена, що будь-яке завдання виконає краще за всіх.                                             
    11. Обробка результатів. Позитивна відповідь на кожне речення оцінюється в 1 бал.

     10. Невпевнена у собі, своїх силах, боїться труднощів.

Обробка та інтерпретація даних: знайдіть суму плюсів, щоб отри­мати загальний бал тривожності.                          

Висока тривожність: 8—10 балів.  Середня тривожність: 4—7 бали.  Низька тривожність: 1—3 бали.

Психокорекція тривожності: дітей з високою тривожністю потрібно постійно підбадьорювати, заохочувати, висловлювати впевненість в успі­ху, можливостях. Щоб подолати скутість, треба допомагати дошкільникові розслабитися, знімати напруження за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ. Допоможе інсценізація етюдів на виявлення сміливості, рішучості, що потребує від дитини психоемоційного ототожнення себе з персонажем.

АНКЕТА «КРИТЕРІЇ АГРЕСИВНОСТІ ДИТИНИ»

8.З нею неможливо сперечатися.

 9. Дуже сердиться, коли здається, що хтось із неї жартує.

Інтерпретація.

Висока агресивність — 15—20 балів. Середня агресивність—7—14 балів. Низька агресивність — 1—6 балів.

Однією з причин виявлення агресії в дітей може бути агресивна поведінка самих батьків. Якщо в сімї постійні суперечки і сварки, годі сподіватись ,що дитина буде спокійною.